'Burgerlijk leventje!' - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Stephanie Janssen - WaarBenJij.nu 'Burgerlijk leventje!' - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Stephanie Janssen - WaarBenJij.nu

'Burgerlijk leventje!'

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

25 November 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Zoals beloofd een iets snellere en daarom dus ook iets minder lange update (hij was láng, I know!).

Ondanks de Amerikaanse bureaucratie is deze week (ik had verwacht dat het minimaal 2 tot 3 weken zou gaan duren) mijn Social Security Card binnen gekomen, dit maakt wat dingen makkelijker zoals het openen van een bankrekening en het ontvangen van salaris:) Erg fijn dus, en nu woon in officieel tijdelijk in Amerika! I like, haha. Om maar meteen mee te doen aan de „gezonde” manier van leven hier (je zou denken dat dat juist niet zo is, maar iedereen is erg fanatiek qua sporten en gezond eten, op de frisdrank en chips bij de lunch na! haha) dacht ik dat het wel leuk zou zijn om Insanity (bekend TV-fitness programma) uit te proberen. OOOH EEM GEE, dat heb ik geweten, ik heb geloof ik nog steeds spierpijn mijn kuiten en eigenlijk overal wel! Echt, ik dacht dat ik niet zo’n watje was qua sporten, nou dit is een pure uitputtingsslag.. Maar, ik heb het wel al 2x gedaan, meer konden mijn spieren echt niet aan haha. Dus dat staat in ieder geval ook op het lijstje voor aankomende week.

Verder was de afgelopen week niet zo heel erg spannend.
Dinsdagavond had ik een avondje badderen met een muziekje en een boek ingepland maar het werd uiteindelijk een bezoekje aan dé Lawschool hier in de buurt, waar tevens ook 3 van de advocaten die ik mijn collega’s noem hebben gestudeerd. Shreya is lid van de alumni vereniging en die had een avondje op de uni waar ze, heel lief, mij voor uitnodigde. Super mooie universiteit, allemaal best oude en mooie gebouwen etc. Maar de Lawschool is pas 3 jaar geleden opgeleverd dus dat was het totaal tegenovergestelde. Toch erg leuk om er een rondleiding te krijgen, het is op bepaalde punten niet te vergelijken met de UVT. De bibliotheek is alleen van de Lawschool (ergens logisch aangezien het hier case law is en bij ons common law hebben ze hier heel wat meer boeken waar alles in staat, die belangrijk zijn, dan bij ons. En ik maar zeuren over die zware wettenbundels, beter kan eigenlijk niet! haha) en alle afgestudeerde hangen met foto’s van dat jaar in de hal etc. We hebben nog met een meisje staan praten (Shreya is mentor, dus dat moest even na de rondleiding) dat nu de studie doet. Als ik hier zou studeren zou ik NOOIT afstuderen haha, jeetje wat een vakken en verplichtingen.. Ik ben errrrrug blij met mijn diploma ineens, wat uiteindelijk toch het equivalent van 7 jaar school en opleidingen hier is:):) haha. Gelukkig was ik niet zo heel laat thuis en heb ik alsnog een iets andere maar hele leuke avond gehad!

Op woensdag hadden we een Members (werknemers) meeting, erg gaaf om een keer mee te maken maar zoals dat bij sommige dingen nu eenmaal is: je had er bij moeten zijn om te snappen wat ik precies bedoel! Haha. Na afloop waren er in ieder geval hapjes en drankjes, en thank GOD, er was corona! Mijn eerste alcoholische drankje in 3 weken tijd, mijn lever wist niet wat ie mee maakte!! Haha. Maar ik heb genoten, hij was net zo goed als het drinken ervan met 30graden aan/in een mooi blauw zwembad!;) Na alle festiviteiten binnen DLL zouden we een hapje gaan eten met wat collega’s! Het werd iets Aziatisch, heel vervelend:P Het was echt heerlijk, pad-thai (nog nooit van gehoord, foei!) met, hoe kan het ook anders, garnalen en knoflook.. Echt ontzettend lekker, daarnaast was het erg leuk en gezellig gezelschap en heb ik zelfs nog wijn op ook! Wat wil een mens nog meer op een doorsnee woensdagavond.

Donderdag was opzicht niet heel speciaal, wel heb ik mijn allereerste donut ooit op! En ik vond het nog lekker ook (stiekem heb ik vandaag de tweede ooit al op:P)

Vrijdagmiddag was er ter ere van de goede doelen weken waar we nu midden in zitten een eetwedstrijd: ‚Wingball!’ Wie kan de meeste chickenwings op, en wie is het origineelste verkleed! Haha, weer een ervaring rijker, die Amerikanen weten wel hoe ze een wedstrijd aan moeten pakken, de deelnemers, allemaal collega’s die door mee te doen geld in zamelen voor het goede doel, waren allemaal verkleed en hadden een artiesten naam.. Zelfs de presentator was geniaal, zo’n Amerikaanse overdreven spelshowman, super vet haha. Uiteindelijk heeft degene die gewonnen heeft 32/33 chickenwings op, in alles bij elkaar 4,5 min.. Het is dat het voor het goede doel was, anders had ik nooit gesnapt waarom iemand in godsnaam aan zoiets mee wil doen haha.
‚s Avonds is Shreya even mijn appartementje komen bekijken, erg gezellig en ze is de eerste die op bezoek is geweest dus dat is het vermelden wel waard!

Dit weekend had ik niets speciaal gepland, dit was vooral met oog op aanstaand weekend, wat een redelijk gekkenhuis beloofd te worden met Thanksgiving, blackfriday en een dagje Philly! Gisteren (zaterdag), heb ik een wandelingetje gemaakt naar Wayne, het „dorpje” hiernaast haha, 5 km op en neer in de kou! (Ik moet echt op winterjassen-jacht, inclusief handschoenen sjaals truien en uggs! haha) Gelukkig zit hier overal een starbucks, en kon ik even opwarmen met een skinny pepermint mocha (om maar weer met de health freak rages mee te doen! Wat ik overigens helemaal niet erg vind hoor haha). Op de terugweg even bij de Farmers Market naar binnen gegaan, een overdekte markt waar, zoals de naam het al zegt, de boeren hun waar komen verkopen. Ik wist dat hier in de buurt nog Amish wonen, maar om ze zo op de markt te zien is toch even vreemd. Toch vind ik het wel echt cool dat er nog steeds mensen zijn die zo leven, en dat in de schaduw van een stad als Philly, en New York op een afstandje! De dag heb ik afgesloten (lees ik was netjes rond 16:00 uur thuis) in mijn heerlijke bedje met een heleboel afleveringen van Gossip Girl en wat quality time via FaceTime met Sanne:D, thanks mop, het was een goede afsluiter hahah ;)

Vandaag was het boodschappentijd. Op aanraden van collegas was het tijd om Wegmans eens uit te proberen, eens en nooit meer! Enorme supermarkt met werkelijk waar alles in nog meer overvloed dan de supermarkt hier (waar ik al mijn weg niet kon vinden en door overdonderd was haha)! Uiteindelijk ben ik lekker naar mijn favoriete, biologische (ik moet echt afkicken van het gezonde gedoe hier, terug in Ned. over een tijdje) winkel! Om mijn burgerlijke leventje maar voort te zetten was het ook nog eens was/stofzuig- en vis dag!! Hahah, maar wel een fijne dag.

Zelfs dit burgerlijke leventje, wie had ooit gedacht dat ik zelfs in het weekend voor 08:30 klaar wakker en fit zou zijn, bevalt me prima. Ik heb het nog steeds naar mijn zin en kijk uit naar week 4, Thanksgiving week, en een korte werkweek!

Adios Amigos!

P.s. wat in het verhaal hier voor eigenlijk had gezegd had moeten worden vergeet ik nu bijna weer!
De omgeving hier is echt PRACHTIG, heel bosrijk en heuvelachtig en de huizen die er staan zijn nog mooier en groter! haha. (het weer, meestal stralend blauwe lucht en zon, helpt ook mee moet ik eerlijk zeggen!)
Ze kennen hier geen Whats app!!!:O weer zo’n OOOH EEEM GEEE momentje haha, maar hier hebben ze allemaal onbeperkt sms’en dus iederen smst, beetje gekkig aangezien ik redelijk WA verslaafde ben.. :P
Ze zijn hier echt kleiner dan de gemiddelde Nederlander. Ik merkte het ineens aan de wc hokjes wahaha, ik ben niet heel groot, maar de hokjes zijn maar 5 cm hoger dan ik, als ik hakken aan heb kan ik met wat extra moeite eroverheen kijken!:O Bizar, wij „Nederlanders” zijn dus echt gewoon lang! hahah.
De eerste gebreide trui met rendier erop is gesignaleerd (en ook nog eens op het werk!!) haha
Ik was serieus jaloers op die gebreide trui, aangezien het op kantoor echt koud is, beetje jammer!

Hm, ja dat was het ongeveer wel.. Hoe het weer kan weet ik niet, maar zelfs ik heb door dat dit uiteindelijk weer een best lang verhaal is geworden.. Haha de leraren op het Stedelijk hadden dus toch gelijk; ik ben iets te uitgebreid als het op dingen omschrijven aankomt! Oeps, sorry :P

xx

  • 25 November 2013 - 07:02

    Mama:

    He Fantje,
    Ik hoor t natuurlijk allemaal al via Face time ,maar t is heerlijk om t allemaal terug te lezen!!
    Ik vind t top hoe je t doet!!Je bent n kanjer.
    Kijk er oom echt naar uit om naar je toe te komen en alles te beleven.
    Dikke knuffel xxxx ly

  • 25 November 2013 - 08:10

    Schimp :

    LEEEUK! Love you schimpie ❤️

  • 25 November 2013 - 10:46

    Sanne:

    Leuk leuk leuk! Ly <3

  • 25 November 2013 - 10:47

    Petra:

    Hoi Steph,
    Wat heerlijk om toch weer zo'n lang verhaal te lezen en zo gaaf zoals je alles omschrijft. Heerlijk.
    Ik merk echt aan je dat je het daar prima naar je zin hebt . Top !!
    En nu komend weekend dan lekker genieten van ThanksgivingDay. Ik kijk naar je verhaal.
    Dikke knuffel xXx

  • 25 November 2013 - 10:58

    Astrid:

    Gaaf om te lezen..
    En super dat je het zo naar je zin hebt.
    You go girl!!
    Xx

  • 25 November 2013 - 12:21

    Fleurtje:

    Steph, heerlijk om je reisverslagen te lezen! Het kunnen updaten van je reisverslagen, face-timen en appen is ideaal haha! Have fun! Liefs, XoXoX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Stephanie

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 4647

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 26 Februari 2014

USA Trip!

01 November 2013 - 31 Januari 2014

Internship De Lage Landen

Landen bezocht: