"Inburgeren", haha! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Stephanie Janssen - WaarBenJij.nu "Inburgeren", haha! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Stephanie Janssen - WaarBenJij.nu

"Inburgeren", haha!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

02 December 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Thanksgiving mee mogen maken is inburgeren pur sang natuurlijk, maar de dag erna Black Friday ook zeker. Maar ik begin voor het gemak even bij het begin van de week.

Maandag was eigenlijk niet zo heel bijzonder.. Gewoon naar DLL geweest en 's avonds heerlijk geluierd! Dinsdag was voornamelijk benoemenswaardig omdat toen ik thuis kwam bleek dat ze zonder medeweten in mijn appartement waren geweest om mijn afwasmachine te repareren.. Ik had gemaild dat mijn afwasmachine lekte maar een reactie was vooralsnog uitgebleven dus ik dacht dat dat nog wel even zou gaan duren, en zag het afwassen al voor mee (aargh!).. Erg fijn natuurlijk dat ze het uiteindelijk meteen konden maken, maar (ik weet niet of het heel nederlands is) ik zou het toch wel fijn vinden als ze het hadden gemeld of gevraagd of ze naar binnen konden.. Dat ze binnen waren geweest zonder dat ik het wist was nogal een verrassing en raar gevoel! Gelukkig was dat na een half uur ook weer over, en heb ik nu een niet-lekkende afwasmachine!:)

Woensdag was de dag voor thanksgiving en dat was te merken.. Iedereen ging rond 15:00 uur naar huis en om 17:30 was ik op 4 mensen na, de allerlaatste in het gebouw! Haha. Ik vond het niet echt erg, en had toch geen voorbereidingen te treffen of boodschappen te doen, lucky me, dus ik heb netjes afgemaakt (en gefacetimed met schimp, haha) wat ik af wilde maken die dag!

Donderdag was het dan eindelijk zover: Thanksgiving! Ik werd een paar weken geleden door mijn collega Cheryl uitgenodigd om het met haar en haar familie te vieren. Dat beloofde al wat te worden had ik gehoord! Na een ochtend geen wekker en uitgeslapen te hebben was het rond 14:00 tijd om naar Cheryl’s zus te gaan, daar zouden we het vieren. Cheryl had gezegd dat we rond 16:00 wel zouden gaan beginnen met alle hapjes etc, dus als ik er rond 14:30 zou zijn was het top! Ik was er natuurlijk om 14:25 (kleine tik die ik zelfs hier niet afgeleerd krijg!).. Toen ik bij de voordeur aankwam keken een paar vreemde gezichten me verbaasd aan.. Ik stond gelukkig wel aan de goede voordeur, maar Cheryl was er nog niet en ik was de eerste! (op de zussen en mama’s en tantes die aan het koken waren na) Hm, dan voel je je even ongemakkelijk, maar dat was zo voorbij! Wat een schatten allemaal, echt een warm onthaal gekregen en heb zelfs mee kunnen helpen met de hors d’oeuvres maken! Yes, I like, helpen is meer mijn ding dan stil zitten op een vreemde bank haha. Wel heb ik nog, dat ik dit ooit zou zeggen gaat iedereen verbazen haha, met het enige kleine kind aanwezig (een meisje van 6, met de schattigste kroeskrulletjes en een heel hoog piepstemmetje haha) 2 hele kleurplaten ingekleurd!! Het kind in mij is weer even tevreden, haha.

Uiteindelijk was rond 18:00 (Ja, zo laat pas) iedereen er wel en konden we na de hapjes en drankjes vooraf aan het diner beginnen. Het rook echt goddelijk en dat was het ook echt!! Jammie Jammie. Naast de kalkoen waren er nog tal van heerlijke dingen en ik ben denk ik verslaafd aan Sweet Potatoes (Sorry Pap, had me dat maar gegeven toen ik klein was in plaats van onze aardappels:P). Maar alles was super lekker, zelfs het „familiedrankje” ananassap met iets puree achtigs ijsblokjes en spa rood, geen alcohol te bekennen en veruit iedereens favoriet! Haha.
Na het diner, wat gewoon lekker op de bank werd gegeten, en eigenlijk overal waar mensen konden zitten (er waren een hele- heleboel mensen, voornamelijk familie, maar ook kennissen, ex-partners, familie van ex-partners, en ga zo maar door haha) was het spelletjes tijd! HI-LA-RISCH, ik wist al dat Cheryl’s man nogal competitief kon zijn, en vooral op familiefeestjes haha.
Eerst was het Jenga-tijd, waarin ik echt heel goed bleek te zijn, en iedereen vond een carriereswitch naar bouwkundig iets een goed plan! Haha.
Daarna was het tijd voor een kaartspel genaamd: "Screw your neighbour".. Hm, klinkt goed, is nog 10x leuker dan het klinkt! Ik doop het bij deze alvast om tot nieuw drankspel (Stefan, Bram, be prepared!;)!) haha. Win ik gewoon 2x achter elkaar van Maddox, Cheryl’s man, hahah, toen hoorde ik echt bij de familie!:P Geniaal.
We hebben ook nog een rondje rummikub gespeeld maar niet heel lang na de start was het toetjes tijd en was iedereen afgeleid, DUH, zelfs de toetjes waren zelfgemaakt en ontzettend lekker!
Maar het allerlekkerste (ahum, niet echt!!) was toch wel een drankje genaamd; „ Moonshine". Een zelf gebrouwen likeur, zo illegaal als het maar zijn kan, en gemaakt door een oom. Haha. Maar ik moest het natuurlijk proberen (het zou abnormaal zijn geweest als ik een borrel af zou slaan, doe ik opstap ook nooit:P! Haha), UGH, wát sterk, ik voel het bij wijze van spreken nog branden in mijn slokdarm haha. Stel je tequila, sambucca en goldstrike in 1 drankje voor, en dan nog net sterker.. Maar ik heb wel gewonnen na het shotje Moonshine en mijn hoofdpijn was zo verdwenen, dus het was het zeer zeker waard!
Het einde van de avond naderde maar voordat iedereen afscheid van elkaar kon nemen moesten er eerst nog 780 (minimaal!) foto’s van iedereen met iedereen gemaakt worden, en niet met 1 camera, maar met iedereen zijn telefoon, ipad, fotocamera enzovoorts, dat duurde dus wel eventjes! Maar ik heb echt genoten, wat een super warm onthaal en een geweldige familie.. Ik ben echt ontzettend dankbaar (om maar even in de sfeer van deze dag te blijven) dat ik er deel vanuit mocht maken, kon me geen betere eerste Thanksgiving wensen! Én, de knuffels bij het gedag zeggen waren zeer welkom!!:D

Op vrijdag had ik me voorgenomen te gaan shoppen, want dat was, zoals iedereen zei, cultuurpuntje numero 2, wat ik niet mocht missen. Black Friday, massa hysterie in de winkels omdat ongeveer iedere winkel wel een stuntprijs en/of korting heeft.. Nou van de drukte was opzicht niet veel te merken, ik vind het altijd bizar druk in de malls, maar het was zeer zeker wel te merken aan de parkeerplaats, alles, maar dan ook echt alles, stond vol! Dus, als goed schaapje dat de rest volgt, heb ik mijn auto heerlijk dichtbij op het gras tussen de originele parkeerplaatsen neergezet, ideaal! De grote merken zoals Micheal Kors, Coach etc. hadden het wel ontzettend druk (de dure dingen waren over het algemeen ook 50% korting en dus erg gewild!) maar die winkels hadden voorzorgsmaatregelen getroffen; een portier met een ellen-lange rij voor de deur haha. Ik blij dat ik daar niet naar binnen wilde.. Jammer genoeg was het shoppen zelf iets minder productief en had ik het vrij snel alweer gezien, zonder al te veel aankopen en met een minder goede bui ben ik maar richting huis gegaan.. Om na 45 min weer in de auto te stappen op weg naar de volgende mall, ik had een jas gezien op internet, en die moest en zou ik hebben! Met als resultaat van 1,5 uur op en neer rijden; de jas die ik wilde (YES! I LOVE IT!!) en nog een berg andere tassen met kleding haha. (In deze mall was de gekte voornamelijk te merken aan de rij voor de apple store, 45 min tot 1 uur stonden mensen in de rij om naar binnen te gaan, haha, ik zeg dat ze niet helemaal sporen, maargoed.. ik spoor ook niet om zo ver te gaan rijden voor een jas1!:P) Uiteindelijk was het dus een geslaagde shopdag en kon ik content mijn bedje in!

Om even aan alle hectiek en droge kunststof lucht te ontkomen vond ik het tijd om het Valley Forge National park eens te ontdekken. Het was super weer voor een wandelingetje, zon, strakblauwe lucht (goh, ik lijk weer in herhaling te vallen, maar zo zijn de dagen nu eenmaal vaak hier, hoé fijn!) en koud, maar niet té koud. Met een kaart van het park in de hand en een flesje water (dat bevroren was in de auto haha, lekker fris..) ben ik maar de mensen achterna gelopen.. Dankzij mijn kaartleeskwaliteiten en richtingsgevoel had ik al snel uitgevogeld welke route ik wilde lopen, het leek minder groot dan dat het uiteindelijk was! Maar het was de wandeling van plus minus 5miles (om en nabij 8km) meer dan waard! Wat een super mooi park, ik heb er niks van gemerkt dat het zover lopen was, heb echt heerlijk gewandeld en genoten van de natuur.. (Ooooh eeem geee, ik ben echt burgerlijk aan het worden, ik mis de grote hond en de kaplaarzen alleen nog! Haha.)!
De dag heb ik afgesloten met een boek in bad, en FaceTime gesprekken met mijn twee schatjes!!:) In de kroeg met de een, en na de kroeg met beide haha! Thanks Marie en Sann!:D

Vandaag ben ik maar richting Philly gegaan, ondanks de tragedie in New York met de ontspoorde trein, ben ik toch ook maar met de trein naar Central Philly gegaan.. Ik wilde per se Rittenhouse Square en omgeving/buurt even bezichtigen! Wederom veel gelopen en veel gezien, waaronder ook de winkelstraat van Philly, maar ik de winkels even gelaten voor wat ze zijn (op Macy's na, daar heb ik even rondgekeken ivm kerst, zie ook de foto's haha. De kerstsfeer zit er lekker in hier, echt super leuk en mooi!), die heb ik genoeg gezien afgelopen tijd, haha! Toen de zon eenmaal uit de stad weg was (hoge gebouwen hebben dus ook nadelen!) ben ik maar terug naar huis gegaan. Na het bekende zondagavond riedeltje van stofzuigen, koken, boodschappen doen etc., ga ik nu heerlijk mijn Disneyfilmpje afkijken in bed en dan lekker slapen om morgen aan werkweek 5 (oooooh eeem geee, de tijd vliegt!!) te beginnen.

Arrivederci, xoxo!

p.s. ik denk dat ik mijn prins heb gevonden, alleen durfde ik m niet te kussen, het was een nogal grote uitvoering dus ik weet niet zeker of het mijn prins is.. (zie foto's hahahah)

  • 02 December 2013 - 03:33

    Stephanie Janssen:

    Hè, niet alle foto's konden worden geüpload, zit over mijn limiet! Zal ze morgen op Facebook zetten, anders is het verhaal niet leuk!;) haha.

  • 02 December 2013 - 03:56

    Sanne:

    <3<3

  • 03 December 2013 - 19:43

    Petra:

    Trek je niks aan van vorige leraars of wat dan ook IK GENIET VAN JE HEERLIJKE, LANGE VERHALEN. Ga zo door en blijf genieten !!! Dikke knuffel xXx

  • 05 December 2013 - 09:31

    Marieke:

    Hahah schatje!! Geniaal verhaal!!
    Geniet lieverd xxxxx

  • 09 December 2013 - 19:18

    Fleurtje:

    Haha Steph we hebben dit leuke reisverhaal nog even samen gelezen, lovely pictures! Liefs, Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Stephanie

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4644

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 26 Februari 2014

USA Trip!

01 November 2013 - 31 Januari 2014

Internship De Lage Landen

Landen bezocht: